Certyfikaty Dobry Produkt oraz Nagrody Rynku Spożywczego 2014 wręczone

Katowice/Warszawa, 16 października 2014 r. – Certyfikaty Dobry Produkt , a także Nagrody Rynku Spożywczego 2014, prestiżowe wyróżnienia dla najlepszych produktów spożywczych oraz liderów branży i wydarzeń wspierających pozytywne zmiany zachodzące w polskim przemyśle i handlu spożywczym zostały wręczone podczas pierwszego dnia największej w Polsce debaty sektora spożywczego i handlu - VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Certyfikaty Dobry Produkt to prestiżowe nagrody przyznawane przez redakcje magazynu Rynek Spożywczy, serwisów portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji oraz gronem ekspertów.

Mają postać certyfikatów, które mogą być eksponowane na opakowaniach nagrodzonych produktów przez okres roku. Celem nagród jest popularyzacja i promocja najlepszych produktów spożywczych, wyróżniających się jakością, innowacyjnością, sposobem opakowania, a także tych, które znajdują największe uznanie u klientów.

Certyfikaty Dobry Produkt 2014 przyznane zostały w trzech kategoriach:

1. Innowacyjny produkt dla

a) Viva Digestive (herbatniki ułatwiające trawienie), którego producentem jest European Foods SA, Draganesti

b) Fantasia di Frutti (mrożone owoce w polewie kakaowej) – marki Igloopol, którego producentem jest ANO Sp. z o.o. z Dębicy

c) Zioła mrożone (bazylia, koperek, pietruszka, 8 ziół) – firmy Frosta

d) Puffins (suszone jabłka, suszone wiśnie), którego producentem jest Microfood Piotr Barczyk

e) Ślimaki w bulionie warzywnym – firmy Eko Snails Garden z Rydzówki

2. Produkt Tradycyjny i Regionalny dla:

a) Kurczak zagrodowy z Podlasia, którego producentem jest Zakład Sedar SA Grupy Drosed

b) Wędzona sieja miedwiańska (miedwieńska) i sielawa z jeziora Miedwie – firmy FBHU Modehpolmo, Szczecin

c) Pstrąg wędzony naturalny – producent Gospodarstwo Rybackie Zielenica Anna i Łukasz Skowrońscy z Kobylnicy

d) Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Agrilogis za Makaron owsiany pełnoziarnisty nitka

e) Kiełbasa gospodarza z gęsiną (marka własna sieci Tesco Polska), której producentem są Zakłady Mięsne Silesia SA z Sosnowca

3. Produkt Wysokiej Jakości dla:

a) Pasztet z warzyw Fit Bomba witaminowa z selera, którego producentem jest Vitamedica.eu Sp. z o.o. z Krakowa

b) Naturalna woda mineralna Kinga Pienińska - butelka szklana 0,30 l i 0,7 naturalna oraz Naturalna woda mineralna Kinga Pienińska - butelka pet 0,5 l i 1,5 l bez gazu, firmy GFT – Goldfruct Sp. z o.o., Krościenko n. Dunajcem

c) Cider INN Niebieski Wytrawny – producent JRBB Sp. z o.o., Warszawa

d) Linia produktów Charlotte (marka własna Tesco): "Świat orzechów Mix fantazyjny"
i "Świat orzechów Mix klasyczny” firmy Jutrzenka Dobre Miasto

e) Pasta z pieczonej papryki i pomidorów – firmy Kozat SA

f) Łosoś norweski Bio firmy Limito SA

g) Just! Mousse – naturalne musy owocowe – firmy Menii Łukasz Jakubowski, Pabianice

h) Family Fish Dorsz atlantycki polędwica – firmy Nord Capital Sp. z o.o., Rekowo Górne

i) Świeże soki Cymes – sok z marchwi firmy Victoria Cymes Sp. z o.o., Wałcz

j) Musztarda francuska specjalna – firmy Tarsmak Józef Gondek Teresa Gondek, Radgoszcz

 

Certyfikat szczególny, gdyż jego laureat został wyłoniony w drodze głosowania internautów – czytelników portalu portalspozywczy.pl – otrzymał produkt Fantasia di Frutti (mrożone owoce w polewie kakaowej) – marki Igloopol, którego producentem jest ANO Sp. z o.o. z Dębicy.

Podczas gali wieńczącej pierwszy dzień VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu zostały wręczone także Nagrody Rynku Spożywczego 2014. Celem wyróżnień redakcji Rynku Spożywczego oraz portali dlahandlu.pl oraz portalspozywczy.pl jest wspieranie pozytywnych zmian zachodzących w polskim przemyśle i handlu spożywczym (wszystkie nagrody są równoważne). W tym roku przyznane zostały w trzech kategoriach: Wydarzenie Rynku Spożywczego, Lider Rynku Spożywczego i Innowator Rynku Spożywczego. Wszystkie nagrody są równoważne.

W kategorii Wydarzenie Rynku Spożywczego 2014: wyróżnienie trafiło do Grupy Auchan, za odważne przejęcie od firmy Metro AG sieci hipermarketów Real w Polsce i regionie. Przejęcie sieci Real było największą transakcją na polskim rynku handlowym ostatnich lat. Jej wartość to ponad 1 mld euro. W styczniu 2014 r. francuski operator otrzymał zgodę od UOKiK na przejęcie 49 sklepów Real działających w Polsce. Dzięki tej transakcji Auchan z 78 hipermarketami stał się największym operatorem sieci hipermarketów pod względem powierzchni sprzedaży w kraju.

W kategorii Lider Rynku Spożywczego 2014 cztery tytuły otrzymały:

a) Grupa Cedrob za stworzenie samowystarczalnego giganta drobiarskiego z własnymi wytwórniami pasz, fermami reprodukcyjnymi, wylęgarniami piskląt, fermami tuczu, ubojniami, zakładem przetwórczym i sklepami firmowymi. Cedrob to lider w produkcji mięsa i przetworów drobiowych, a jednocześnie największa firma w branży z krajowym kapitałem. Już wkrótce Cedrob za sprawą przejęcia spółki PKM Duda stanie się jedną z największych firm spożywczych w kraju. Po zamknięciu transakcji roczne przychody grupy przekroczą 4 mld zł.

b) Krajowa Spółka Cukrowa za konsekwentne budowanie grupy spożywczej, na bazie największego polskiego producenta cukru. KSC dokonała przejęć spółek w sektorze spożywczym. Dzięki akwizycjom KSC działa obecnie w następujących segmentach rynku rolno-spożywczego: cukrowniczym, zbożowo-młynarskim, przetwórstwa ziemniaka oraz owoców i warzyw. Władze KSC zapowiadają, że chcą stworzyć jedną z największych w kraju grup spożywczych. Krajowa Spółka Cukrowa jest największym w Polsce i siódmym co do wielkości producentem cukru w Europie. Powstała w sierpniu 2002 r. Jej udział w krajowym rynku wynosi blisko 40 proc.

c) OSM Łowicz za umocnienie swojej pozycji na rynku. Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Łowicza jest trzecią co do wielkości przychodu i przetworzonego mleka polską firmą mleczarską. Charakterystyczne logo z łowickim motywem rozpoznaje większość klientów w Polsce. Systematycznie wprowadza innowacyjne produkty na rynek krajowy, a ponadto mocno rozwija eksport. Jej produkty można spotkać w sklepach na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, a nawet Mongolii. Zdolności skupowe i przerobowe OSM w Łowiczu to ponad 1,3 mln litrów mleka na dobę.

d) Lidl Polska Sklepy Spożywcze i Kaufland Polska Markety. Sieci Lidl Polska i Kaufland Polska dzięki konsekwentnej, efektywnej i nietuzinkowej strategii rozwoju i komunikacji zbudowały niezwykle mocną pozycję na polskim rynku handlowym. Należy podkreślić, że obie należące do Grupy Schwarz sieci detaliczne działają w Polsce niezależnie, konkurując o klienta nie tylko ze sobą, ale także z największymi firmami handlowymi z kraju i zagranicy. Dzięki ich skuteczności Grupa Schwarz jest obecnie wiceliderem handlu detalicznego w Polsce.

W kategorii: Innowator Rynku Spożywczego laureaci to:

a) Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz cydru, za osiągnięcie pozycji lidera na młodym, dynamicznie rozwijającym się rynku cydru w Polsce, a także ważnej roli w popularyzacji tej nowej kategorii produktowej wśród polskich konsumentów. Cydr Lubelski, produkowany przez spółkę Ambra, zdobył w krótkim czasie prawie 50 proc. udziałów w krajowym rynku. Rynek cydru w Polsce rozwija się dynamicznie i w perspektywie 3-5 lat ma może osiągnąć poziom ok. 70 mln litrów.

b) Tesco Polska za zdobycie pozycji lidera e-handlu w Polsce, a także konsekwentne wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w handlu, które czynią zakupy Polaków łatwiejszymi i przyjemniejszymi. Obecnie usługa Tesco Ezakupy jest już dostępna w 19 aglomeracjach miejskich i jest obsługiwana przez 23 hipermarkety. Dzięki temu sieć może dostarczać e-zakupy mieszkańcom ponad 210 miast. Dostęp do tej usługi ma prawie 13 milionów Polaków. W kwietniu 2014 r. Tesco obsłużyło milionową dostawę, do końca roku chce dostarczyć 1,5 miliona dostaw.

c) Green Factory Holding za innowacyjne podejście do biznesu w przetwórstwie i produkcji warzyw. Green Factory jest największą i najbardziej innowacyjną w kraju firmą specjalizującą się w produkcji wyrobów typu convenience, w kategorii sałatek pakowanych i miksów sałat. Firma nie tylko odpowiada na potrzeby, ale także kreuje swoimi produktami trendy na rynku produktów convenience w Polsce. Firma Green Factory ma trzy nowoczesne zakłady produkcyjne – w Niepruszewie, w Zakroczymiu oraz w Zdunowie.

***

Forum Rynku Spożywczego i Handlu (Food Market & Retail Forum) to największa w Polsce konferencja sektora spożywczego oraz handlowego, dwa dni, kilkanaście debat, blisko 100 panelistów, ponad 1000 uczestników. Organizatorem wydarzenia jest Grupa PTWP SA, wydawca m.in. magazynu Rynek Spożywczy oraz portali dlahandlu.pl i portalspozywczy.pl.

Szczegółowe informacje na temat konferencji znajdują się pod adresem:

http://www.portalspozywczy.pl

###

Informacje o Grupie PTWP SA:

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r. Specjalizuje się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji obejmujących wydawanie magazynów prasowych i specjalistycznych publikacji, budowę i zarządzanie portalami internetowymi, a także organizację kongresów, konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej.

Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i miesięcznika Farmer. Grupa PTWP SA posiada 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in.: wnp.pl, propertynews.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, infodent.pl, pulsHR.pl, promocjada.pl, farmer.pl, serwis gieldarolna.pl.

Posiada 100 procent udziałów w spółkach Publikator i Publiaktor.pl, wydających tytuły takie jak: Dobrze Mieszkaj, Świat Łazienek i Kuchni, 100% Wnętrza, Meble Plus, Łazienka oraz dobrzemieszkaj.pl.

W kwietniu 2013 r. Grupa PTWP zadebiutowała na rynku NewConnect.

Zapraszamy na stronę www.ptwp.pl.

 

Dodatkowe informacje:

Marta Stach, Imago Public Relations

T. 32 608 29 85, M. 609 808 119

m.stach@imagopr.pl